Saturday 11 May 2013

SAMA DAN LAIN..


bila masa muda2 dulu, masa nak bercinta monyet 
mesti wajib ada PERSAMAAN dalam cari pasangan monyet...

"eh, kita sama la suka mkn ni'
"awak pon suka tengok ni jugak?"
"bestnya kita banyak suka/makan/buat/tempat/hobi/lagu/berak kat toilet, yg sama la.."

INGAT TAK?

ada yg cakap mcm ni pulak..

"aku pelik dengan sikap manusia. macam-macam perangai"

HELLO!!!
PERSAMAAN = SAMA
banyak suka benda sama = BORING.

common things is things are COMMON..
LAIN-LAIN, baru best..
baru  layan..

contoh la ek..
TH x suka naik roller coaster. aku suka gila weyh..
one day pergi genting, puas aku pujuk dia naik, hampeh xnak..
last aku naik seorang.. dia syok kat bawah tengok aku jerit2..
maknanya, dia seronok tengok aku tengah seronok.

pergi kedai makan order lain2, baru la boleh rasa dia punya, dia rasa aku punya.

VARIETIES...
LAIN-LAIN..

macam-macam perangai..


dia banyak cakap, situ pendiam, sana ketawa macam hantu, sini tersipu malu.. hikhik...

aku jalan laju, dia suka mencarut, sana peramah, situ sombong. 


LAIN.

dia tinggi, situ pendek, sana kurus, sini gemuk,
kau cun, dia banyak jerawat, aku kulit coklat, sana seksi.

LAIN..

orang tak sama. manusia tak sama. perangai tak sama.
jangan anggap semua sama.


sekali lagi..

SAMA = BORING.
LAIN- LAIN = UNIK.


kalu semua sama kurus,
mana orang yang comel montel?

kalu semua banyak cakap,
siapa nak dengar?

see what i mean..

VARIETIES..

LAIN-LAIN buat kita unik. 

siapa kita nak jadi?

kita nak jadi siapa?

apa kita nak jadi?

kita nak jadi apa?

soalan nampak sama tapi lain makna..

FAHAM?

kita perlukan orang sombong,
supaya kita boleh beringat kita jangan jadi macam dia.

kita perlukan orang kaya,
supaya kita berusaha jadi macam dia.

kita perlukan orang kurang bernasib baik,
supaya kita bersyukur dengan apa yang ada.

kita perlukan orang garang,
supaya kita takut nak buat sesuatu tak elok.

kita perlukan orang malas,
supaya kita dapat lempang dia tanya kenapa kau malas?
hehehe.. (jangan kau buat pulak)


jadi,
terima orang apa yang ada.
jangan paksa apa yang dia tak suka.

ingat!

lain orang, lain perangai.
LAIN perangai, baru best..
lain persamaan, baru unik..


INGAT lagi...

PERSAMAAN = BORING

jadi siapa2 yang nk cari jodoh tu, cari yang kurang banyak SAMA.
baru kahwin ada adventure sikit... =P

tapi kalu dah jodoh, boleh je...

jangan cakap aku ni menyimpang ajaran pulak.


ps: boleh ja kalu SAMA banyak. tak salah tau..

















No comments: