Sunday 17 February 2013

Makcik dan daun ketumbar...

Assalamualaikum...


writing a blog is not easy as u bukak sluar then kluar kn ape yg patut.. (maksud?) nak kena perah otak mcm perah limau utk teh o ais limau ikat tepi, sirap limau pon boleh.. tapi hari ni aku bukan nak cerita pasal air2 yg ade kt ajidon 2, aku nak cite pasal daun ketumbar dan makcik timbang yang aku jmpa td.. balik merempit ngan kawan aku konon nk ambik duit la sgt, tp smpai sna hampeh... org rmai gila, (bukan org gila yg rmai, tp rmai gila, phm kn?) then my mom in law pn call la ask me to buy daun ketumbar nak masak lauk utk husband, anak,dan menantu dia yg kiut ni..(and yeah saya dh kawin) ehemm.. hehehe... smpai kat supermarket aku ambik daun ketumbar secukup rasa, ibu mertuaku pesan, bwak g kt makcik timbang. rmainya org nk timbang. sampai nak timbang badan pn ade.. hahahahha, dusta saja.. sampai giliran aku, aku pn dgn kelam kelibut (sambil makan cik tuti pnya yogurt) keluar kan duit dan bagi kat makcik yang comel 2.. tergamam sekejap aku dan dia, kami saling bertukar pndangan dan bertentangan mata... and she said these:

MC: dik, sini tmpat timbang je, bayar kt depan, saya x ambik tips dan rasuah..
Aku: eh, sorry mkcik, sy trlupa. tgk muka mkcik ni kiut sgt smpai ilang ingatan sy.. (sambil tersenyum kambing, malu2 siput) 

dan mkcik 2 pn senyum menunjukkan giginya yg hilang beberapa btg.. comel kan itu makcik, mcm baby.. hahahahahaha...

budak kt belakang aku dh gelak tahan2..

moral of this story is jgn jadi kelam kelibut mcm sy yg slalu kabut.. hahahahha.. :D










No comments: