Monday 11 March 2013

aku, hujan dan koridor sekolah..

Assalamualaikum...

sedapnyaaa ujan di ptg isnin ni... sejuk2.. rsa macam xnak buat ape2.. rasa nak bermalas2an smpai malam. smpai esok pagi... kalu makan somethng mcm sup2 pun sedap gak skang ni.. sup tu panas2.. pastu minum teh tarik kaw2 made in ajidon.. peehhh... tido terkangkang pun best gak.. tapi bukan aku mau cerita pasal itu semua.. aku nk cite pasal kisah cinta aku bersama hujan dan koridor skola..

begini kisahnya...

masa tu aku form 1. biasa la budak form 1 mcm aku ni still lagi main kejar2 ngan budak laki2.. mungkin aku ingat aku ni still lagi budak cute&comel darjah 6. mcm tiba2 je dah umur 13, tiba2 je dah tukar skola.. tiba2 je asset semakin membesar, muka semakin lawa.. (sila muntah) hihih.. masa darjah 6 boleh la nak tunjuk taiko sbb msa tu aku senior ala2 super senior..  masuk form 1 kena start balik dari bawah nak jd taiko la sgt... tak dibelasahkah aku kalu form 1 sudah mau tunjuk sengatttt woo? mau start slow2 dulu maa...

eh, ter off topic plak..

macam ni kisahnya..

aku pun kurang ingat pasai pa aku main kejar2 ngan budak laki ni.. yg aku ingt masa 2 ckgu xde dlm kelas ade meeting or something like that.. biasa la kita kalu xde cikgu dalam kelas bukan reti nak duduk diam.. ade saje mende yg nk dibuat. jadi aku memilih untuk mengejar org.. mmg bab kejar mengejar ni aku suka.. suka sekalian alam.. aku kejar budak 2, dia kejar aku balik.. aku kejar dia.. masa aku kejar dia time ni la, aku kejar sekuat ati. laju mcm husain bolt.. laju gila. kalu kejar pusing2 dalam kelas je xpe, ni aku kejar sampai luar kelas kt koridor.. pusing luar kelas pulak. keluar masuk ikut pntu depan belakang.. sambil gelak2 mcm org x betul.. (bnyak stamina aku msa 2). kalu ade orang rakam aku masa ari tu, aku mmg sebijik mcm org asli american native tu, yg keluarkan bnyi lulululuiluuuluu kalu nak pergi berburu.. mcm 2 la aku.. bezanya aku cute sedikit. hahahaha
masa tu hujan renyai2 lebat. (nak kata lebat x lebat, nak kata rintik2 pn bukan, jadi aku tulis renyai2 lebat). dgn x sedar diri lari macam org gila, mungkin simen dan koridor pn x tahan dengan hentakkan kaki ku yg kuat dan pantas husain bolt ini, dan mungkin mereka mau aku brhenti.. 

dan mereka sabotaj acara kejar mengejarku.. sampai tempat air pling banyak bertakung, aku terlentang disitu dgn bunyi yg kuat seperti nangka busuk jatuh. Depan kelas.dikhalayak ramai.depan budak asrama laki2. dunia seakan terpause sedetik lebih.. semua mata tertumpu kat aku.. xde sape pn yg membantuku, hulurkan tangan ringan kan beban maluku apatah lagi.. ciss kau semua..
dengan pantas kilat aku bangun masuk dalam kelas duduk diam2 kat tmpt aku sambil perah2 baju yang basah lencun abis..dari tudung sampai kain, smpai kan stoking dalam kasut pun basah. yg lain hanya ketawa pecah perut dan mengucapkan padan muka dan tak kurang juga 'aku dah agak, mesti jatuh punya'.. tak guna.. bdk laki2 asrama tercenggang tgk aku terlentang.. dah la ade secret admire aku disitu.. haihhhh... (sambil geleng2)

sampai waktu rehat, baju aku x kering2. duduk bawah kipas pun x guna.. mungkin kipas pun bersekongkol dengan simen dan koridor.. aku lapar sgt.. nak turun malu baju basah. tnya kat ara nmpk x bju aku basah dia cakap kau dah macam mandi sungai.. kuhang ajaq.. dan aku ditinggal sendiri ddk dalam kelas macam org bengong. yg lain berseronok menikmati juadah yg okayla dikantin.. haku hanya dibungkuskan karipap, keropok roda putih dan air kotak..  kejam...

dan lepas kejadian tu, bila hujan aku hnya jalan kepit2 saja. takut pisang berbuah 2,3,4 kali..

aku nak hunt korg semua yg gelak kan aku.. hihihihihih(mengilai)
takut x? hahahahhaha


sekian...

THANKIUTS..





No comments: