Wednesday 13 March 2013

aku dan tol

Assalamualaikum..

hari ni baru aku perasan yg aku slalu tulis atau type blog time2 mcm ni.. time2 senjakala mcm  ni..  atau omputih ckp twilight... oh, mungkinkah aku seorg vampire.. atau Mrs. Cullen yg sebenar? hikhik...  -..-

ari ni aku nak cite pasal pepatah mematah omputih ni.. pernah dengaq x what goes around comes around... ya, kawan2 aku pernah dengaq aku cakap mende ni kat kawan aku, liza.. adelah somethng mende yg dia buat, 2 yg aku ckp mcm 2.. xkn dia x buat ape2 tiba2 aku ckp mcm 2.. gilakah aku? *ya, mungkin sedikit, tapi bukan gila, tapi mengong*.. ahh, monolog dalaman ni sibuk saja mau menjawap.. tapi bukan liza mahupun somethng itu mau aku ceritakan  kali ini, tapi aku dan tol. nama pun ade tol, mesti ade kereta kn. nma pun ade kereta, msti ade driver.. nma pun ade driver, mesti ade perasaan.. yela, kan manusia yg drive..

aku seorg jenis manusia jahat mulut dan panas baran dan bawak laju dan emmm kiut kot.. *terima kasih*.. heheh.. aku seorg pengguna smart tag yg tegar.. benda dah senang kn, nk p susah kn diri 2 awat? beratoq pnjang, belakang lori gabak2.. huii, takut tau nyah...dah pakai smart tag mmg keje nk laju je la aku ni.  so, smart tag la jadi teman setia aku number 2 selain pekerja dalam kete.. 

jadi, kalu ade kereta lain depan aku sangkut kat lorng smart tag.. abis semua pahala aku convert ke dosa.., yela, msti aku maki punya.. lagi2, kalu kereta kat depan 2 nak reverse belakang, aku pun mesti kena reverse pastu kereta blakang aku ni x paham2 nak reverse jugak.. lagi double maki aku keluar kan.. abis segala menatang aku sebut.. bodoh bangang apatah lagi.. lagi2 kalu aku nampak kat screen 2 tulis BAKI TIDAK MENCUKUPI, lagi la mendidih darah aku..panas wa derr.. 

kalu x salah aku, ari isnin baru2 ni ade kereta kancil depan aku masuk lorong smart tag. Pastu balance smart tag dia x cukup.. wa tengah laju pulak 2, nasib x cium bontot dia.. aku maki lebih kurang macam ni:

*bodoh betol, tadi xnak cek ade berapa balance.. bengong, menyusahkan org, bla... bla... babik.... blaaa blaa...*
somethng like that.. jahat kan mulut i nyah.. aku pun xtau kenapa sifat jameelah (uwekkk) aku berubah menjadi sifat jamban tiba2 kalu aku drive kereta.. tiba2 je.. aku rasa kan kereta aku ni ade hantu kot, kalu aku masuk kereta dia masuk dalam badan aku. ala2 kena rasuk gittew.. 
*hatok hang kereta ade hantu, hang la hantu dalam kereta tu, kena rasuk konon, puih*
ciss, monolog ni lebih pulak. ngade ye bdk ni, babap kang...

jadi, ALLAH bayar cash kt aku hari ni.. aku lupa nak topup touch n go smalam.aku pakai cantik2 ari ni(uweek lagi skali).lupa nak cek balance pagi ni.masuk kereta start enjin, bawak laju menuju lorong smart tag.confident angkat smart tag nak scan. tit tit tit.baca kat screen BAKI TIDAK MENCUKUPI.kereta belakang laju nasib x kiss bontot kereta aku.aku nampak dia angkat tangan sambil mulut kumat kamit,maki aku le tu.

nasib baik ade org jaga situ tengah nak melintas, so cepat sikit la dia smpai kat aku..jadi aku malu xdela bnyk sgt...

dan sekarang aku tau ape perasaan org yg sangkut kat smart tag.. ish ish ishk.. sedihnya daku bila dah kena.. 

ni la org melyu ckp hukum karma. omputih ckp what goes around comes around. 
lepas ni kalu ade kereta kat depan aku sangkut, aku akan cakap mcm ni je:
kesian dia, lupa nak topup.. kesiannya.. kesian sgt... ngeee....
atau..
ok xpe, battery dia dh abis kot.. driver dia dah makan abis semua battery.
atau..
ape pon x boleh...
kn? dari mencaruit? 

oleh kerana malu sgt, aku letak gambaq separuh je.. 

ambik lobang idongku ini...


sekian..

THANKIUTS...


No comments: