Saturday 2 March 2013

lelicatione to le plen...

Assalamualaikum...

 paham x maksud di atas? x phm? ok la, ni senanya tajuk dia dedication to the friend.. dh phm kn? the plen ni nma nya FARAH NABILAH BNTI OSMARANI aka PET aka ARA aka INGKUI aka NAB aka sebagainya... orgnya kecik molek je, bersepatu jepit, jalan kepit2.. muka ayu, sedap mata memandang, pandangannya redup seredup bahan pohon beringin daunnya rendang, aku nak kawen anak raja, buai la cepat... lebih kurang begitu la ciri2nya... siapa sangka mempelam lemak2 manis cicah kicap atau kuah rojak peehhhh menjadi nangka untuk dimasak gulai pon peeehhh jugak.. lagi2 kalu ade pucuk ubi rebus, ikan masin, nasi putih panas2... peeehhhhh lagi skali. ah, bicara pasal makanan ini membuat perut ku berkeroncong untuk ana pulak. 'lupakan saja niat mu wahai Zaleha, bukakah td kau sudah belasah nasi ayam penyet, sayur asam, teh o ais laici dah roti disapu nutella 3 keping? apa itu tidak cukup..' (monolog dalaman yg tidak pernah setuju dgnku.. cehhh..)
ehh, lari topic ek? kesian Ara... ok la sambung balik pasal budak ni.. perkenalan kami bermula dari form 1, satu kelas. aku benci dia sgt, sgt, sgt... aku pn xtau knpa. mngkin di pengaruhi dgn kawan aku yg lagi 1. oh, lpa pulak aku tulis tentang suaranya yg bak kata cikgu mathku ckgu Mat Bid, seprti huhaaa huhaa (sambil angkat tangan keatas dan gerak2 kn sikit).. mungkin kerana itu aku membencinya.. tp masuk akal kah benci org kerana suaranya? ntah aku pn x tau... ooo ooo woo oo... oh, dia jga merupakan anak tunggul aka only child, jadi masuk di akal la perangainya manja2 kucing parsi atau bahasa kasar gedik... ya, itu adalah pnca aku benci dia.. maklum la, dulu aku ketegori 'abg' aka Ganas aka Gangsta la sgt.... kalu aku dgr je dia gelak, cakap kuat ke ape benda yg dia buat, rsa mcm nk pijak je bdk ni.. semua hiasan dalam kelas yg dibuat olehnya akan aku koyak2kan, aku siat2, aku renyok2kn masuk dlam tong sampah dengan muka ku tersenyum puas ati.. (begitu skali kah aku dulu? Masya Allah, jahil diriku). tapi apa boleh buat ini semua ALLAH pnya kuasa, 1 ari DIA memberi sedikit hint utk aku mengenali ini budak.. kalau x salah waktu itu class english. kami sama2 dpt jawab soklan yg ditanya, dan ade 1 perkataan yg aku x phm.. nak tau ke ape prkataan 2? drum pleasee..... perkataannya ialah PANCAKE. rasa nak gelak, gelak la... aku pn nk gelak jgak.. hahahahahhahahaha. mungkin waktu itu ALLAH jam kan otakku utk beberapa saat, supaya aku dpt tnya kpda ara apakah mksudnya.. aku yg ddk di tengah menjerit sedikit smbil tnya kat dia apa maksud PANCAKE, dia ddk di tepi tingkap pancake 2 pancake la. aku ha? sekali lagi dia cakap pancake sambil membuat gaya dgn tangan pancake.. oooo, baru aku paham.. bengongnya diriku waktu itu, tp waktu itu jgak la kami berkawan dan berkawan smpai menjadi kawan baik smpai skang dan esok, esoknya lagi, esoknya lagi smpai 1000x..  IN SHA ALLAH..... banyak yg kami lalui brsama dan kongsi brsma. double date, keluar, makan, tido, mandi(swimmig pool ohkey),ponteng skola dan mengaji(itu aku, aku tumpng rumahnya sja), dia atau aku bergaduh smaada boypren, mahupn fmly mhupun kawan atau bergaduh sesama sendri, berak&kincing(bilik bersebelahan). senang ckp la kat mana ade dia, aku pn ade. sempena HARI LAHIRnya yg ke 21 tahun aku dedicate la post ni utk dia.. 
                  PET SELAMAT MASUK KE TAHUN 21..
                  SEMOGA ALLAH MERAHMATI HIDUPMU
                  SEMOGA ALLAH MEMBERIKAN YG TERBAIK UTKMU
                  SEMOGA BAHAGIA DENGAN ADHA (eh?)
                  SEMOGA MURAH REZEKI..
                  SEMOGA CEPAT KAWEN..(aku tau ko dah gatal kn?)
                  SEMOGA DAPAT PHD..
                            AMIN..









                  






THANKIUTS...

No comments: