Monday 4 March 2013

beg harom shake.. ahaks

Assalamualaikum...

kehadapan ahad dan cuaca semalam, terima kasih diucapkan kerana tidak menangis aka hujan semalam.. u guys rock oo... 

 begini ceritanya semalam... aku dan TH dating sekali lagi smalam tinggai anak kt rmh bersma maktok nya. sebelum smalam yakni sabtu TH dah tnya kt aku.. 

TH: syg, awak jd ke kuar ngan ara esok?
ME: kalu abg bg jd la.. knp?
TH: xde, ingt nak ajak dating tgk cite Rock Oo..
ME: ok, sy cancel la ngan ara. blh pkai cantik2 esok.. (dalam ati 
    aku ade taman).
TH: pkai biasa pn dh cantik kt sy..
ME: (malu siput oink2)(blushing) 

dalam ati aku dh x sabar nk tnggu ari ahad.. berangan nk pkai skirt pnjang la, dress la. tp itu semua angan2 sje.. tiba ari ahad, hatiku memutuskan nk pkai sluar ngan baju beli kt H&M ari 2.. aku ambik msa dlm stengah jam jugak la nk siap.. kejap je 2 kan? TH kt bwh dh membebel2 sambil panggil2 nma ku.. kejap la syg oii, biasa la pmpuan siap mcm ni.. ni pn nasib baik aku bukan jenis yg pkai makeup tebal2, nk sapu itu ini.. aku pkai penggaris mata je aka eyeliner.. dalam cepat2 nak siap ni, aku sempat lagi tukar beg, konon nk pkai beg keje lain beg utk dating lain, tapi cam haremm beg 2.. nnt aku cite.. aku pn turun, tgk2 TH xde, ingt dh kena tggl, rupanya bawak anak jalan2 naik moto. huh.... TH smpai2 je, cakap mcm ni kt aku..

TH: kita g naik moto je la.
ME: haaa? ok
ME: tapi x ujan ke. mcm dh gelap je..
TH: xpe, ade raincoat..
ME: yela, raincoat abg pnya, nnt sy mcm mn?
TH: heheheeee...
ME: ok la, naik moto je la.. *dalam ati (nasib wa x pkai skirt
    atau sma wktu dgnnya, kalu x kena gelak)

ibu mertuaku kt dlm rmh nmpk aku pkai helmet, dan dia pn tnya mcm ni..

IM: hang p naik moto ka leha?
ME: ha'ah..
IM: hekhekhek( gelak tahan) 
ME: *dlm ati... cissss gelak kn aku..
IM: hujan sat g, baru hang tau..
ME: xpe,seksi skit(aku mau jawap begitu tapi aku cakap mcm ni je)
    a'ah kn, xpe boleh romantik2..

waah bestnya naik moto, lma dah aku x merempit ngan TH ptg2 mcm ni, dlu slalu la gak.. mungkin disebbkn ade anak kot.. smpai kt sna aku dan TH jln g beli tiket, show kul 7. so, ktorg pn jln2 la dlu, tp ade smethng yg wat kn aku x selesa. nak kata ade org ikut aku bukan, nak mntk autogralp sbb popular bloggng, mmg bukan, x mngkin..aku tgk tudng aku kt cermin kdai pn ok ja, cun melecun. aku pn tgk tgn aku, eh apasai tgn aku putih2 ni? nak kata aku pkai bedak anak aku, x. aku cat rumah td pn bukan, jgn harap.. nak ckp main tepung pn xde td. aku buka beg nk amek tisu.. then baru aku perasan benda putih2 tu adalah kulit beg yg murah. ciss, harem btl pnya beg.. ooo, baru ingt beg ni dh lma xpkai, ade la dlm setahun, repot rupanya. td x rumah xnk tunjuk dag repot, kt sni baru nk ngade2 beg ni.. cisss... meninggalkan kesan malu yg mendalam plak tu. yela, dah tu setiap kali aku nk pndah bahu je beg 2 keluarkn salji xde musim. bnyk plak tu. mcam meninggalkan jejak takut aku ilang atau sesat mcm.. malu dol.. smpai TH ckp eee, kesianny awak ni, nnt kluar lg pkai beg plastik je la, xde cabut2 mcm ni.. cehhh, sungguh kejam kamu syg.. last2, ktorg prgi kt moto tggal beg dlm box moto, bwk purse ngan sweater je g wayang.. TH ckp mcm ni sambil tolong aku sapu2 kn bnda putih jahanam tu dari baju aku.. 'lain kali beli beg mahal sikit, tahan lama, boleh pkai lama, jaga ngan simpan elok2..' aku dlm ati, 'ooo beg mahal ye, tunggu la hang sat g aku mntak beg mahai2 baru hang tau'


ps: jangan pakai beg yg lma disimpan, kalu xnk malu mcm aku yg pemalu seperti siput oink2.. 

psp: xde gambar, xsempat nak amek... :(


THANKIUTS


No comments: