Wednesday 6 March 2013

Lipas jahanam kaya ball..

Assalamualaikum...

kehadapan perut, knp awak slalu bnyi2 mcm ghazal untuk rabiah? lepas bnyi, awak slalu buatkn sy nk mkn? knp begitu? 

kehadapan leha perut bncit yg comel, ntah la aku pn xtau.. mgkin sbb hang nk besaq kot.

kehadapan perut lagi, besaq mende? aku dh ckup umoq hang tau..

monolog dalaman aku yg slalu je bg aku naik angin, pstu kentot bnyk kali.. haihhh... aku ni jenis manusia yg slalu nk kunyah2 ataupn kudap2 org sni ckp.. nk kunyah itu, ini tp makanan sja la, bnde2 ataupn barang aku x masuk kn dlm mulut walaupun kdg2 otakku salah tfsir makanan dan barang. pagi tadi sbelum aku nk p krja singgah supermarket yg menemukan aku dgn makcik timbang. heeehee.. sekali lagi supermrket ni membuat kn aku malu siput oink2 yg mendalam.. cisss... hang dendam  apa kt aku supermrket oi? dah 2 kali aku dtg sni msti muka aku merah blushing.. (perasan!)...tapi sebelum aku nk cite pasai makanan, aku nk cite pasai buah oren. ok, begini alkisahnya..

BUAH OREN.

aku pilih2 buah oren utk djadi kn jus menghilangkn dahaga pekerja2 ofis kt kdai aku time launch nnt. pilih 1 masuk plastik, lgi 1 masuk plastik, cukup 30 biji aku jalan menuju ke singgahsana makcik timbang.. setapak setapak aku melangkah, setiap kali aku melangkah, aku dengaq bnyi smethnig jatuh.. sekali wa pandang belakang, oren wa jatuh daa, sepanjang aku jalan tadi sebijik2 jatuh, ade la dalam 5 bijik. dah macam tinggal jejak takut aku hilang dimamah bumi je.. (what is wrong with me this week?, dah macam orang sesat asyik jatuhkn bnda tinggalkan jejak.) heheheh... patut la plastik orenku semakin ringan.. cisss kau plastik, koyak pulak.. malu aku tau.. nasib baik kt situ hnya ade orang2 tua sja, jadi mereka hanya sengih kambing saja. kalau org muda, x macam gila kah mereka ketawa? 

okey, ni balik pasai makanan.. lepas aku bayar oren, perut comelku mntak diisi. aku pn nmpk stall jual kuih kaya ball. xtau ape? 



     
ni la dia kaya ball.. nmpak sedap je kn? mmg sedap pn, time dia tgh panas2, peehhh, lembut je... ngan inti kaya yg manis sehingga kita juga boleh kaya. kaya dengan  penyaki kincing manis.. huh, mmg sedap wa ckp lu.. tapi msa wa tgh syok2 makan, wa rsa ade la jugak dalam 5 bijik aku dh telan.. bijik yg ke 6 ni, aku rsa mcm nk makan sikit2, nak rsa nikmat makan bnda ni.. tgh syok nak gigit kali kedua, wa nmpak bnda hitam dekat ngan inti kaya ball ni.. aku tgk dekat2, LIPAS rupanya.. kalau semut aku boleh maapkan lagi, ni LIPAS.. L I P A S! lipas kudong pulak 2.. kaki dan tangan beliau dah ilang, mungkin dah ditelan oleh aku. tinggai badan ngan kepala je.. cissss, jahanam pnya lipas masuk kat aku pnya kaya ball. putus selera aku.. x sempat aku nak ambik gambo lipas harom 2 dek kegeliaan tekak, aku dah baling kuat2 dalam tong sampah.. dan untuk memujuk perot comel ku supaya x berghazal, aku pn beli la sandwich.. lepas cek elok2 sandwich 2, aku ngap smpai abih.. ni la rupa sandwich aku makan td..


sedap kn? mmg sedap.. harga dia pn sodappp... lepas makan sandwich, aku belasah plak mee rebus... yela, kn cakap nk pujok perut aku.. 


mmg terbaik mme rebus abg nasir botak tengah ni.. seumur hidop dia jual mee rebus je, smpai botak pale dia.. kesian... lepas tibai semua makan diatas mcm ni la muka aku...


ni muka dah kenyang aku..

ni muka bila nmpak lipas jahanam dalam kaya ball aku.


biasa la, dah kenyang msti nak tidoq pnya..


ni muka ngade2.. 



THANKIUTS





No comments: