Wednesday 20 March 2013

simple wife rules...

Assalamualaikum.....

mungkin entry kali ini ada macam ke-poyo-an sikit. kalu mcm baca separuh, x suka ade TANDA X besar kat ujung atas kanan ok.. (*ahhh terlampau poyo kau ni leha*) 

u know what, i just cant stand with wives yg treat husband dia mcm ape2 ntah.. bukan la aku disini nak cakap yg aku ni perfect wife tp ini kisah gembala kambing hal dunia tak ambik pusing, walau poket selalu kering, hatinya....... eh, ape aku taip ni? tiba2 tringat pulak kat lagu ni.. hehehehehehhe.... back to story, kisah org sekeliling aku yg treat husband dia.. dan kisah ni juga untuk aku jadikan iktibar untuk aku yg serba kekurangan.

ade perempuan ni, dah kawen( la ofcoz la dah kawen, kalu x, xkan status dia wife) hihiihih.... sape namanya atau mana kerjanya xpayah la aku tulis disini. nnt di bomb pulak rumahku.. just call her 1 la. (aku bubuh number je, so xde la org assume nama dia itu, ini kalu aku bubuh huruf) 1 dah ade anak satu. nak kata baik, baik la jugak. nak kata jahat perangai, x. tapi yg jahat mulut dia.. x kira siapa, mak ka,bapak ka,laki ka,abg ka,adik ka, kawan apetah lagi. main nak pakai lepas je nyah.. menci ai tau...


so, once upon a time there was a girl named rapunzel. cute as ZALEHA SUEB... hahahahhahahah... bukan2..

so, satu ari tu, husbnd dia lambat jemput 1 ni. dia call, hubby dia x jawab. call lagi x jawab. call lagi hp hubby dia mati.. last2 hubby dia jawab. bukannya salam ataupun hello yang mahupun hai babyyyy... tapi

hey ko kat mana haa? xtau ke aku dah lama tunggu ko? babik betol.. blaaa..... blaaa... blaaa.. x sedar ke diri tu tumpang rumah org? bla... bla.. aku penat2 keje, ko tdo je kat rumah... xtau aku penat ke ha?

YA ALLAH

kot ye pon penat, x moo la cakap macam tuh...

esoknya, aku lepak lagi dengan 1. dia boleh g cite kat kawan2 yg lepak skali ni.. dia ckp itu la, ini la. tumbuk laki dia la, laki dia tumbuk balik la. dah mcm WWE aku dgr.. -..-.
pastu mcm bangga je nada dia bercerita. mcm ade contest storytelling. aku bukan apa, hang punya laki hang punya suka la. lantak p la hang.

tp perlu ke nak di war-war kan? perlu ke berbangga setelah dibabik-babik kan syurganya itu? perlu ke org lain tau? thats a questions, but the biggest question is DO YOU THINK I FREAKING WANNA KNOW HOW YOU TREAT YOUR HUSBAND?

tu kisah 1.

ni kisah 2. kita panggil dia 2 je, ok. ok, pndai uollss... hekhek..

someone i know jugak la.. husband dia handsome, dia pon ok la.. maybe dia takut hubby dia lari kot so dia treat hubby dia mcm ni.. kadang2 dia suruh cuci kain, jemur kain, lipat kain, kemas rumah, tukar pampers anak, mandikan anak. kadang2 dia bagi somethng kat hubby dia tolak pakai kaki je.depan orang ramai.suruh2 laki dia pun depan org ramai.sometimes depan in laws dia.. dia hanya kangkang saja. syg, buat ini, buat itu.. sampai mak hubby dia tegur pn xnk dengar.. aku type kadang2, tp senanya selalu..

so wives out there including me, specially me and i. please respect la your husband. you heaven under his foot kot.. kalu nak marah ke, nak bebel ke, nak belasah ke, nak rogol ke, hapa ke kat your husband buat la kat rumah where only u and him. not even in front of your or his makbapakadikberadik naik sampan tegolek. ahak.. kesian dia , jatuh air muka dia sangat2. malu dia. dia suppose to be leader u, ok... just keep it to yourself..


ps: aku dah cakap. aku bukan perfect wife, bukan jugak perfect mum, perfect daughter or daughter in lawa.. eh salah, daughter in law. senang cakap aku tak PERFECT. aku pun ada bnyak salah dan silap dan kurang jugak kat TH. but i just keep it to myself. if TH mcm meng-geram-kan aku. pon keep it to myself, only let ALLAH knows.. im not even tell my mom or in laws. malu kot nak bg tau kat dioarg. kn?

pss: to 1 and 2. if u r happen to read this, forgive me from head to toe. aku nak cakap depan2 nanti, tarik muka pulak bertahun-tahun ngan aku. kalu tarik muka je xpe. kalu tarik tudung aku tiap kali jumpa, ha mcm mn? malu jek..

psss: keep on learning how to be a good, loyal, obey wife. not perfect one. coz nobody perfect maaaa... but if your hubby says 'syg, thanks for be my wife. u r the perfect wife evaaaa' then u r.. trust me, whatever compliment come out from your husband  can make u happy all day long even whole week.. ngeh ngeh..

pssss: these story i just wrote is reminder to my self. a nasihat to myself. now my syurga is bawah TH punya kaki yg 'wangi'.. what if aku yg macam tu? whaf if i never get a chance to ask forgiveness from TH? adakah syurga itu masih bagi ku? dapat kah aku bersamanya di jannah yg kami impikan waktu pertama kali aku disentuh oleh TH? 

Oh ALLAH, berilah aku kekuatan untuk melawan segala bisikkan syaitan yang hanya menyesatkan aku. yang hanya akan menjauhkan bau syurga dari ku.. amin..



psssss: I LOVE U TO INFINITY AND BEYOND TH...




yeah!!!!



THANKIUTS...

No comments: