Friday 15 March 2013

gaduh dengan matcha.... ciss, abis hilang keayuan ku..

Assalamualaikum...

u know, something had happened to me last night.. but i'm fine, thank u... hehehhe... its not worst but pretty bad..
aku jenis org yg hmm, mcm mn nk cakap ek? ok la, senang aku tulis mcm ni je...

-suka menganjing
-bila org menganjing aku asal x lebih batas, xpe aku ok..
-suka bergurau
-lawak bodoh slalu je ada
-bila marah aku akan kaw2
-tp selagi boleh tahan, aku tahan.
-tp kalu x, tangan aku angkat, brang akan terbang
-mulut jd bisa..
-tapi tgk jugak ape bnda yg buat aku marah tu.

so semalam mmg aku gone crazy.. muka cute jadi huuuhhh aku pun xnak tgk kalu ade org rakam gambar aku.. seram ooo... takut ii...
hahah.. sebab seorg mamat ni dah mencabar singa dalam diri aku.. (poyopo) dan singa tu terkezut lalu berlari berkejaran.. (papaya lagi) hakhak...

parking kat tmpt keje aku ade dua. satu atas satu bawah. yg kat atas, hnya touchngo dan parking ticket je blh guna season card x boleh, kat bawah both can. so my sister ni baru first time dtg parking atas dan dia teruja nak guna season card.. (tipu je). dia xtau yg parking kat atas ni x boleh guna season card. so dia guna la season card, tapi sebelum dia nak scan card tu, guard yg jaga situ ambik dulu season card my sis. pastu dia scan ofcoz la xboleh. i think dia pun  baru keje jugak. kalau dah lama, dia mesti tau xboleh guna season card... pstu dah x boleh, dia kuar kan pulak parking ticket patu bagi kt kakk aku season card je, parking ticket dia x bg. so masa nak keluar la, aku sangkut.. masa ni la aku nak berak pulak... hahahahah (tipu lagi) bukan2, msa ni la aku ngan matcha ni gaduh.. mamat ni dia keje sebagai maintenance utk parking. kalu ade org sangkut ke, mesin ticket 2 rosak ke. tu semua keje dia..

tapi aku bukan nak cerita keje dia, nama dia ke. aku nak cite mcm mn dia layan aku.. so guard yg tolong aku ni, pun pggil la parking staff ni. dia dtg kat aku then tnya


mmt:APA U PUNYA MASALAH?
aku:*dengan senyum dan say hi lagi* td my sister naik atas ni, tp dia pakai season card ni.

hampa nak tau dia cakap pa?

mmt:U JANGAN TIPU I, MASUK SINI MN BOLEH PAKAI SEASON CARD.(sambil jerit, ckp kasaq.)
sis:tak, tak, tak.. tadi i nak masuk sni.......
mmt:U JANGAN TIPU I, U PUNYA TIKET SUDAH HILANG U CAKAP U MASUK SINI PAKAI INI CARD.(sambil tangan mcm tadah tapi gerak2 kuat)
sis:bukan, u dengar dlu.....
mmt:U JANGAN TIPU LA, ITU MESIN MANA BOLEH BCA INI CARD KALU MAU MASUK SINI.
aku:hey, u listen to her first la, let her finish her story..(masa ni aku dlm kete lagi. oh, ade aku ckp x kalu aku marah english aku power.. bahahhahahha. tapi ini betul)
mmt:OK CAKAP.
sis: tadi masa i nk masuk sni, i xtau yg nk masuk sini x boleh pkai season card. i xpernah masuk sini. tu guard ambik ini card nak scan, tapi x boleh scan. dia kuarkan tiket, pastu dia bagi i season card, parking ticket dia x bg..
mmt: HEY MN BOLEH ITU MACAM. U JANGAN TIPU..

aku pun apa lagi, elok2 ayu je dlm kete bertukaq ijau keluar kete. sambil buka pntu kete kuat2, kena lutut dia. namun sempat juga ku ucap kan sorry..

aku: HEY U X BOLEH CAKAP ELOK2 KE? U INGT KITA NI APA? 
mmt: I MAU CALL I PUNYA SUPERVISOR.
aku: U KALU X SUKA KERJA MALAM, U X BOLEH F**KNG U PUNYA WIFE INI MALAM U CAKAP SAMA U PUNYA BOSS LA, XPAYAH MARAH2 ORG LAIN>>
mmt: SAPE CKP I X SUKA KEJE MALAM(sambil dekat kat aku).
aku: U BOLEH PIKIR X MACAM MANA DIA MASUK? DIA TERBANG KAH? LOMPAT KAH?
mmt:YA LA SY TAU. XPA LA SY CEK DULU.

(dlm ati aku masa ni, lagi sekali dia ckp U TIPU, lebam biji mata kau aku buat, nasib dia x ckp)

aku masuk kete sambil kumat kamit baca mantera beradu eh bukan, tp mantera mencarut.. xpayah la kutuliskan disni apa yg aku carut kan.. malu i yg ayu lagi sopan dan kiut ni.. hehehek

dalam 5 mnt jugak la aku tunggu, dia p cek. aku jenis x sabaq bab2 mcm ni. aku g dekat guard post yg kakak aku masuk td..
kakak aku yg turun, 5 mnt kengdian dia masuk kete cakap guard 2 dah buang parking card td. pastu dia kuarkn tiket baru tp guna besi besar utk scan konon ade kete. 

aku g balik kat post guard utk kluar pnya(tempat ni pelik sikit, plaza dia punya la besaq, parking lot dia pun besar, tempat masuk ade 2, tmpat kuar ade 1 je). pastu mmt tu tnya..

mmt: U PERGI MN?
aku: SY PERGI ITU GUARD LA, MAU TNYA SY PUNYA CARD MN.
mmt: u pnya season card td mmg ade masuk sini. tp ini semua itu guard punya salah. ini orang semua kayu punya. dia kasi u ini tiket baru kn? mn boleh buat ini macam. u tau ka, berapa bnyk saya kena tanggung ini kayu punya kerja. itu longkang sna berapa bnyk tiket2 kayu2 ini buang.sy rugi u tau..(time ni baru dia ckp slow2, aku rasa otak dia baru berfungsi)

aku:oo, u cakap awal2 la. mn sy tau. skang apa mcm?
mmt: u td masuk 10.30 kn? u bayar rm2.50.
aku: apasal pulak?
mmt:yala, u td masuk pkai tiket kn? u kena bayar la kalu u mau kluar. lepas ni i bg u satu surat u isi i mau u repot itu guard.
aku: then i should report about u jugak la. about how rude r u..
mmt: *diam*
aku: xapa la, esok i buat surat i hntr sama u pnya boss.
mmt: xblh2, eosk u x dtg pulak.
aku: i kerja sini sja, ajidon. u dtg jumpa i sna pn bleh. itu ketua guard i kenal. u x puas ati lagi u dtg jumpa i ajidon.. tiap2 ari i ada sni.. (poyopo lagi dtg melanda terlamapu bnnnykkk) hahahahhaha..

then, dia bukak palang guard 2, aku kluar sambil menjeling.

then pagi td aku nk g buat report, rupanya ade org saksikn kejadian semalam. dia tnya aku kenap, aku cite la balik. rupa2nya mamat ni kaki mabuk time tgh malam, pstu kalu ade kete sangkut mmg dia mcm 2, smpai bawak moto nak langgar kete org..
cisss kau mamat.. puihh.. kerja betul2 la.



             U JANGAN MAIN2 CHA, I KASI U TUMBUK I NNTI..

panjang berjela nyah i tulis.. ini semua matcha mabuk punya pasal...

SEKIAN...

THANKIUTS....

No comments: